Kwaliteitszorg

Coronavirus en uw behandeling

Na de persconferentie van 21 april starten we binnen onze praktijk de reguliere behandelingen weer op. Hierbij zorgen we er uiteraard voor dat we de benodigde corona richtlijnen gehanteerd worden om de veiligheid van u en onze medewerkers te waarborgen. In samenwerking met TNO hebben we een behandelingsmethode ontwikkelt die COVID-19 (Corona-)proof is. Dit betekent voor u dat wij u geheel veilig kunnen behandelen indien u een behandeling moet ondergaan waar aerosolen (stof- of vloeistofdeeltjes in de lucht) bij vrijkomen. Voor spoedklachten en medisch noodzakelijke behandelingen zijn wij telefonisch bereikbaar op onze gebruikelijke openingstijden (zie onze contactgegevens: klik hier)

We vragen u vriendelijk doch dringend niet naar de Praktijk te komen en telefonisch met ons te overleggen indien één van de volgende situaties van toepassing is:

  • u bent zelf COVID-19 patiënt;
  • u bent huisgenoot van een bewezen COVID-19 patiënt;
  • u heeft klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn, verhoging of koorts;
  • u bent de afgelopen 14 dagen in een regio in Nederland of land met wijdverspreid voorkomen van Corona geweest.

MOCHTEN ER WEL SYMPTOMEN VAN HET CORONAVIRUS BIJ U AANWEZIG ZIJN EN U HEBT TANDHEELKUNDIGE HULP NODIG DAN WORDT U DOOR ONS AANGEMELD BIJ HET CORONACENTRUM ACUTE MONDZORG, WAAR DE JUISTE MAATREGELEN ZIJN GENOMEN OM U TE BEHANDELEN.

Wie behandelen we niet?

  • Als u in een risicogebied bent geweest de afgelopen 2 weken
  • Als u in contact bent geweest met een iemand die het corona-virus heeft
  • Als u besmet bent met het corona-virus

INDIEN U VOOR EEN ASPRAAK KOMT HANTEREN WIJ VOOR UW EN ONZE VEILIGHEID DE VOLGENDE REGELS:

  • Indien u met de auto komt en dit met u is afgesproken blijft u in uw auto wachten totdat u door ons wordt gebeld dat ons behandelteam voor u klaar staat.
  • De toegangsdeur is op slot en wordt voor u geopend.
  • Geen begeleiding mee naar binnen om het risico op besmetting te voorkomen.
  • Handen wassen bij binnenkomst in de toiletruimte.
  • Houdt afstand tot balie, svp achter de lijn blijven.
  • Geen handen schudden.
  • Er wordt gewerkt met extra beschermmiddelen zoals een spatbril en helmen
  • Er wordt voorafgaand aan de behandeling gespoeld met een spoelmiddel om de kans op besmetting te verlagen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kwaliteitszorg

Kwaliteit vinden we van groot belang. Dat uit zich in de inkoop van de beste materialen en goede nazorg. Maar vooral ook in de behandeling. Tandartsbehandelingen worden bij ons door tandartsen verricht; implantologie uitsluitend door een gekwalificeerd implantoloog. Ook zijn wij aangesloten bij het kwaliteitsregister tandartsen KRT, het kwaliteitsregister mondhygiënisten KRM en bij de beroepsvereniging voor officieel geregistreerde implantologen NVOI.

Internationaal onderzoek

In onze behandelingen passen we de laatste technieken toe. Niet voor niets is onze praktijk betrokken bij internationaal, wetenschappelijk onderzoek van universiteiten uit Groningen, Balwyn, Los Angeles, Londen en Göteborg. 

Medisch netwerk

Lokaal en regionaal onderhouden we uitstekende contacten met medisch specialisten, zodat lijnen kort zijn. De tandprothetische prakijk van Van de Heg/Van Woudenberg is aan ons pand verbonden. Waar nodig kan direct overleg plaatsvinden

 

ISO 9001 certificaat

Tandartspraktijk de mondhoek is per 30 augustus 2016 ISO 9001 gecertificeerd. ISO 9001 is een kwaliteitssysteem waarbij vaste procedures en werkinstructies duidelijkheid geven in de organisatie.

Wat betekent dit voor u als patiënt?

Meetbare en transparante kwaliteit op bedrijfsmatig en tandheelkundig niveau

• Alles is protocollair vastgelegd, zoals strikte hygiëne protocollen

• Uw garantie voor een zorgeloze ervaring

• Deskundig en vriendelijk personeel

• U wordt snel geholpen aan de telefoon

• Structurele verbetering door evaluatie van de kwaliteit (o.a. patiëntenenquêtes)

• Kwaliteitsjaarverslag

• Jaarlijks een externe toetsing

Het ISO 9001 certificaat halen is niet eenvoudig, maar het certificaat behouden is minstens zo’n grote uitdaging. Wij blijven dan ook onverminderd werken aan de kwaliteit van de dienstverlening, zodat het certificaat behouden blijft en, nog veel belangrijker, onze patiënten ook in de toekomst tevreden blijven.